Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2016

AudioBook''Ο ΝΙΟΡΑΝΤΕΣ'' Του Γιώργου Καπράνου

     
         ΄΄Ο Νιοράντες. 4 Κορφιάτικες Κωμικοτραγικές Ιστορίες΄΄ του Γιώργου Καπράνου


Η Εισαγωγή του ηχητικού βιβλίου από τον συγγραφέα Γιώργο Καπράνο

Απόσπασμα 1 από τη νουβέλα: Ο Τσαγκάρης του διαόλου΄΄ Αφηγητής: Νέλλη Γκίνη, Χωριάτης Μιχαήλ Άνθης. Στον ρόλο του τσαγκάρη ο Γιώργος Καπράνος. Μουσική: Μιχάλης Αβραμίδης

Απόσπασμα 2 από τη νουβέλα: Ο Τσαγκάρης του διαόλου΄΄ Αφηγητής: Νέλλη Γκίνη, Χωριάτης Μιχαήλ Άνθης. Στον ρόλο του τσαγκάρη ο Γιώργος Καπράνος. Μουσική: Μιχάλης Αβραμίδης

Απόσπασμα 1 από τη νουβέλα: ΄΄Ο Νιοράντες΄΄Αφηγητής: Μιχαήλ Άνθης Μάνα Γιάννη: Νέλλη Γκίνη Νιοράντες: Ο συγγραφέας Γιώργος Καπράνος Μουσική Μιχάλης Αβραμίδης

Απόσπασμα 2 από τη νουβέλα: ΄΄Ο Νιοράντες΄΄Ελένη: Αμάντα Σοφιανοπούλου Μάνα Ελένης: Νέλλη Γκίνη Γιάννης:Μιχαήλ Άνθης Νιοράντες: ο συγγραφέας Γιώργος Καπράνος

Απόσπασμα από τη νουβέλα: ΄΄Ο Τσιρλιλής΄΄ Τασία: Κατερίνα Μιλιώτη, Κερκυραία Αμ'αντα Σοφιανοπούλου, Ντούσαν: Λεωνίδας Χρυσομάλης Αφηγητής ,Αμαξάς ο Συγγραφέας Γιώργος Καπράνος

Ο πίνακας που κοσμεί το εξώφυλλο είναι της Φανής Πανόγιαννη

Λίγα λόγια για το AudioBook
Περίεργος τόπος η Κέρκυρα!  Πολιτισμένος, τρυφερός, αλλά κι εκρηκτικός. (…)  Πείνα κι όνειρα … μετά μουσικής.  Φοβερός συνδυασμός που έδιωχνε τις ανασφάλειες.
Η πιο χρησιμοποιημένη λέξη ήταν το «μπιστιού», προφανώς από το «πίστωση», το «βερεσέ» δηλαδή.
Οι Κερκυραίοι χρωστούσανε τη σοδειά τους, την δουλειά τους, την ύπαρξή τους και μονίμως τους λείπανε τα όβολα για να βάλουνε ένα καινούργιο σκουτί [ρούχο] απάνω τους.

Αμάντα Σοφιανοπούλου

Αυτά που δεν χρωστούσανε σε κανένα μαρκάντε [έμπορο] και τοκογλύφο ήτανε η «άγια βουρλισιά» που κουβαλούσανε στα γονίδιά τους και ο ρομαντισμός που τους φώτιζε την δύσκολη ζωή τους.

Μιχαήλ Άνθης
Σε αυτό το πολύωρο ηχητικό βιβλίο, ο συγγραφέας και καταξιωμένοι ηθοποιοί, αποδίδουν την ντοπιολαλιά και ξεδιπλώνουν  τέσσερεις κωμικοτραγικές ιστορίες οι οποίες είναι

Ο ΝΙΟΡΑΝΤΕΣ, Ο ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ, ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΠΟΥ ΑΡΓΗΣΕ ΝΑ’ΡΘΕΙ και Ο ΤΣΙΡΛΙΛΗΣ

Τα πρόσωπα στις ιστορίες αυτές παίρνουν πνοή και τους προσφέρεται η ευκαιρία να ζήσουν για λίγο μαζί μας.

Παράλληλα διατρέχουμε την ιστορία του νησιού και ακούμε επιλεγμένες μελωδίες από τα Επτάνησα.

Η Κέρκυρα, από την αρχαιότητα μέχρι τα μέσα περίπου του περασμένου αιώνα δέχθηκε πολυάριθμες εισβολές, κατοχές και ξένες κυριαρχίες.

Γκίνη,Άνθης,Καπράνος
 Διασταυρώθηκαν πολλά πολιτιστικά ρεύματα και η επιρροή του δυτικού πολιτισμού σημάδεψε τον τόπο και τον χαρακτήρα των κατοίκων του νησιού.

Η δεκαετία του 1950, δεκαετία ορόσημο για την αλλαγή πορείας της κοινωνικής ζωής των Κερκυραίων στη σύγχρονη εποχή, έχει πολλά να μας πει.
Νέλλη Γκίνη, Γιώργος Καπράνος 
Είχε τελειώσει ένας παγκόσμιος πόλεμος που άφησε στο νησί ορθάνοιχτες πληγές και είχε ακολουθήσει ένας εμφύλιος αλληλοσπαραγμός.

 Τα κάστρα της παλαιάς ταξικής κοινωνίας που όριζαν και διέκριναν τους Κερκυραίους στην ολιγομελή τάξη των αρχόντων και του απλού λαού, του πόπολου, είχανε καταρρεύσει.

Σ’ εκείνη τη μεταβατική εποχή που η φτώχεια ξυπνούσε κάθε μέρα με τον διαχρονικό πολιτισμό του τόπου και η πείνα είχε για προσφάϊ της τη μουσική και τον έρωτα, οι Κερκυραίοι ονευρεύονταν τον καινούργιο κόσμο.

«Ο ΝΙΟΡΑΝΤΕΣ και άλλες κορφιάτικες κωμικο-τραγικές ιστορίες», είναι ένα τμήμα της «μηχανής» του χρόνου που μας οδηγεί στο παρελθόν αλλά οδηγεί και το παρελθόν σε μας, για να το γνωρίσουμε.

Νατάσα Μποζίνη, Γιώργος Καπράνος, Νέλλη Γκίνη
Αυτοί που κατοικούσανε στη Χώρα βρισκόντουσαν σε πλεονεκτικότερη θέση από πολιτιστική και πνευματική πλευρά.

Οι χωριάτες από τα πολυάριθμα χωριά, περισσότερο καθυστερημένοι πολιτιστικά, είχαν το πλεονέκτημα να είναι περισσότερο χορτάτοι.

Τα περιβόλια και τα χωράφια προσφέρανε την δυνατότητα να καλύπτουν τις οικογενειακές τους ανάγκες και να κερδίζουν και μερικά χρήματα πουλώντας τα προϊόντα τους.
Υπήρχε, λοιπόν, μια μεγάλη απόσταση μεταξύ κατοίκων της χώρας και της υπαίθρου, μια αντιπαλότητα, καχυποψία και αμοιβαία αντιπάθεια.

AudioBook''Ο ΝΙΟΡΑΝΤΕΣ'' Του Γιώργου Καπράνου

     
΄΄ 4 Κορφιάτικες Κωμικοτραγικές Ιστορίες΄΄ του Γιώργου Καπράνου


Η Εισαγωγή του ηχητικού βιβλίου από τον συγγραφέα Γιώργο Καπράνο

Απόσπασμα 1 από τη νουβέλα: Ο Τσαγκάρης του διαόλου΄΄ Αφηγητής: Νέλλη Γκίνη, Χωριάτης Μιχαήλ Άνθης. Στον ρόλο του τσαγκάρη ο Γιώργος Καπράνος. Μουσική: Μιχάλης Αβραμίδης

Απόσπασμα 2 από τη νουβέλα: Ο Τσαγκάρης του διαόλου΄΄ Αφηγητής: Νέλλη Γκίνη, Χωριάτης Μιχαήλ Άνθης. Στον ρόλο του τσαγκάρη ο Γιώργος Καπράνος. Μουσική: Μιχάλης Αβραμίδης

Απόσπασμα 1 από τη νουβέλα: ΄΄Ο Νιοράντες΄΄Αφηγητής: Μιχαήλ Άνθης Μάνα Γιάννη: Νέλλη Γκίνη Νιοράντες: Ο συγγραφέας Γιώργος Καπράνος Μουσική Μιχάλης Αβραμίδης

Απόσπασμα 2 από τη νουβέλα: ΄΄Ο Νιοράντες΄΄Ελένη: Αμάντα Σοφιανοπούλου Μάνα Ελένης: Νέλλη Γκίνη Γιάννης:Μιχαήλ Άνθης Νιοράντες: ο συγγραφέας Γιώργος Καπράνος

Απόσπασμα από τη νουβέλα: ΄΄Ο Τσιρλιλής΄΄ Τασία: Κατερίνα Μιλιώτη, Κερκυραία Αμ'αντα Σοφιανοπούλου, Ντούσαν: Λεωνίδας Χρυσομάλης Αφηγητής ,Αμαξάς ο Συγγραφέας Γιώργος Καπράνος

Ο πίνακας που κοσμεί το εξώφυλλο είναι της Φανής Πανόγιαννη

Λίγα λόγια για το AudioBook
Περίεργος τόπος η Κέρκυρα!  Πολιτισμένος, τρυφερός, αλλά κι εκρηκτικός. (…)  Πείνα κι όνειρα … μετά μουσικής.  Φοβερός συνδυασμός που έδιωχνε τις ανασφάλειες.
Η πιο χρησιμοποιημένη λέξη ήταν το «μπιστιού», προφανώς από το «πίστωση», το «βερεσέ» δηλαδή.
Οι Κερκυραίοι χρωστούσανε τη σοδειά τους, την δουλειά τους, την ύπαρξή τους και μονίμως τους λείπανε τα όβολα για να βάλουνε ένα καινούργιο σκουτί [ρούχο] απάνω τους.

Αμάντα Σοφιανοπούλου

Αυτά που δεν χρωστούσανε σε κανένα μαρκάντε [έμπορο] και τοκογλύφο ήτανε η «άγια βουρλισιά» που κουβαλούσανε στα γονίδιά τους και ο ρομαντισμός που τους φώτιζε την δύσκολη ζωή τους.

Μιχαήλ Άνθης
Σε αυτό το πολύωρο ηχητικό βιβλίο, ο συγγραφέας και καταξιωμένοι ηθοποιοί, αποδίδουν την ντοπιολαλιά και ξεδιπλώνουν  τέσσερεις κωμικοτραγικές ιστορίες οι οποίες είναι

Ο ΝΙΟΡΑΝΤΕΣ, Ο ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ, ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΠΟΥ ΑΡΓΗΣΕ ΝΑ’ΡΘΕΙ και Ο ΤΣΙΡΛΙΛΗΣ

Τα πρόσωπα στις ιστορίες αυτές παίρνουν πνοή και τους προσφέρεται η ευκαιρία να ζήσουν για λίγο μαζί μας.

Παράλληλα διατρέχουμε την ιστορία του νησιού και ακούμε επιλεγμένες μελωδίες από τα Επτάνησα.

Η Κέρκυρα, από την αρχαιότητα μέχρι τα μέσα περίπου του περασμένου αιώνα δέχθηκε πολυάριθμες εισβολές, κατοχές και ξένες κυριαρχίες.

Γκίνη,Άνθης,Καπράνος
 Διασταυρώθηκαν πολλά πολιτιστικά ρεύματα και η επιρροή του δυτικού πολιτισμού σημάδεψε τον τόπο και τον χαρακτήρα των κατοίκων του νησιού.

Η δεκαετία του 1950, δεκαετία ορόσημο για την αλλαγή πορείας της κοινωνικής ζωής των Κερκυραίων στη σύγχρονη εποχή, έχει πολλά να μας πει.
Νέλλη Γκίνη, Γιώργος Καπράνος 
Είχε τελειώσει ένας παγκόσμιος πόλεμος που άφησε στο νησί ορθάνοιχτες πληγές και είχε ακολουθήσει ένας εμφύλιος αλληλοσπαραγμός.

 Τα κάστρα της παλαιάς ταξικής κοινωνίας που όριζαν και διέκριναν τους Κερκυραίους στην ολιγομελή τάξη των αρχόντων και του απλού λαού, του πόπολου, είχανε καταρρεύσει.

Σ’ εκείνη τη μεταβατική εποχή που η φτώχεια ξυπνούσε κάθε μέρα με τον διαχρονικό πολιτισμό του τόπου και η πείνα είχε για προσφάϊ της τη μουσική και τον έρωτα, οι Κερκυραίοι ονευρεύονταν τον καινούργιο κόσμο.

«Ο ΝΙΟΡΑΝΤΕΣ και άλλες κορφιάτικες κωμικο-τραγικές ιστορίες», είναι ένα τμήμα της «μηχανής» του χρόνου που μας οδηγεί στο παρελθόν αλλά οδηγεί και το παρελθόν σε μας, για να το γνωρίσουμε.

Νατάσα Μποζίνη, Γιώργος Καπράνος, Νέλλη Γκίνη
Αυτοί που κατοικούσανε στη Χώρα βρισκόντουσαν σε πλεονεκτικότερη θέση από πολιτιστική και πνευματική πλευρά.

Οι χωριάτες από τα πολυάριθμα χωριά, περισσότερο καθυστερημένοι πολιτιστικά, είχαν το πλεονέκτημα να είναι περισσότερο χορτάτοι.

Τα περιβόλια και τα χωράφια προσφέρανε την δυνατότητα να καλύπτουν τις οικογενειακές τους ανάγκες και να κερδίζουν και μερικά χρήματα πουλώντας τα προϊόντα τους.
Υπήρχε, λοιπόν, μια μεγάλη απόσταση μεταξύ κατοίκων της χώρας και της υπαίθρου, μια αντιπαλότητα, καχυποψία και αμοιβαία αντιπάθεια.